emeliefrisk

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Emelie Frisk - 21 mars 2013 21:11


En sak jag faktiskt reagerar på ibland är hur ofta vissa faktiskt har barnvakt..?
Det här är en fråga som diskuteras ofta, överallt.
Och även om andra egentligen inte har med det att göra,

så funderar faktiskt även jag ibland på hur vissa faktiskt ''klarar av'' att ha barnvakt så ofta som dom faktiskt har.


Men vart går gränsen då?

Vem bestämmer gränsen?
Är det OK att ha barnvakt 2-3 nätter i veckan?

..1 natt i veckan..?


Vad tycker ni?

Själv anser jag att mina barn ska sova borta endast när det verkligen behövs,

eller när dom själva blir så pass stor så dom kanske börjar fråga efter det själv ibland.

Att få sova hos exempelvis mormor & morfar ska vara en ''rolig grej'' tycker jag,

inte någonting dom har för vana, vilket det blir anser jag om dom sover borta för ofta.


Sen vill man såklart kanske ha barnvakt för att man tillsammans med sin partner skall kunna få lite egen tid,

men hur ofta är det ok då?

Jag försår att det kan låta lite konstigt,

det är ju liksom upp till var & en.

Men jag tycker inte det är OK att ha barnvakt ens 1 gång i veckan.

Och det retar mig verkligen när jag läser/hör/ser barn som är ''bortlämnade'' ofta.


Vad tycker ni?

 

Min personliga gräns går vid MAX 1 natt i månaden,

sen kanske nån timme när man MÅSTE ha barnvakt.
..exempelvis om jag jobbar kväll & P ligger borta på jobb o.s.v


//Emelie

Av Emelie Frisk - 21 mars 2013 21:00


Vi har funderat ett tag på att kanske bygga en lekstuga till Erik & Saga i sommar,

men vi kan inte riktigt bestämma oss om det är någonting dom kommer leka i nå speciellt?
Jag hade en lekstuga när jag var liten som jag ALDRIG lekte i,

det där är ju så himla olika.

Sen är det dessutom vår första vår/sommar här i huset,

så vi har en hel del saker vi måste lägga en del pengar på.
Så det gäller att prioritera & tänka klokt!
Men vad tror ni? HJÄLP?

Här kommer lite insperationsbilder på nån lekstuga & olika inredningar:

   

   


Man kan göra så himla fint & mysigt ju!

Finns hur många vackra lekstugor som helst.. :)


Annars är allt som vanligt här hemma,

vardagen rullar på..
I helgen jobbar jag HELA helgen,

ifrån fredag kl. 13 till måndag kl. 14 typ.

Nästa vecka ska vi försöka hinna med en valbo-resa,

byta nån lucka och komplitera lite.

Har dessutom lovat Saga att få kika på ett par nya örhängen..

..liten blir stor! Hua! :)
Och sen är det påsk,

då kommer min moster med familj hem..

Så då kommer säkert vi spendera någon dag uppe i Sörbo iallafall,

härligt!

Själv är jag dessutom ledig HELA påsken,

vilket jag inte brukar vara.

Brukar alltid jobba när det är ''stor helg'' :)

Nä, nu blev det bara en massa surr..
Nu ska jag lägga omkull mig på soffan & kika på ett avsnitt av Lyxfällan tror jag!



//Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer ni få läsa om min vardag tillsammans med min familj & vänner. Samt om mina intressen tex. inredning, kläder m.m. Sen kommer jag skriva lite mer privata inlägg om problem och jobbiga perioder jag eller min familj går igenom!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards