emeliefrisk

Alla inlägg under januari 2012

Av Emelie Frisk - 23 januari 2012 09:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emelie Frisk - 19 januari 2012 22:54


                               




KOMMENTERA OM NI ÄR INTRESSERADE!


//Emelie

Av Emelie Frisk - 19 januari 2012 14:43


Idag har barnen som vanligt varit på dagis deras 3 timmar,

under tiden var jag & P till hans farmor en snabbis..

Sedan var jag ner på staden och träffa Nathalie en snabbis,

gick och kikade i några butiker.

Men något handlat blev det faktiskt inte.


Däremot har jag klickat hem lite kläder nu vid datorn,

bilder finns längst ner i inlägget!

Slänger in en bild på skinnjackan som jag klickade hem i början på veckan också :)


Resten utav dagen kommer vi förmodligen bara vara hemma,

men imorgon är det en del som skall fixas.

Jag kommer antagligen sova borta fre-sön då jag kommer jobba HELA helgen,

så det är ingen idé att åka hem mellan passen.

Brukar göra så när jag slutar vid nio-tiden och börjar vid 7-tiden dagen efter i Arbrå,

blir annars bara hem och vända!


Så imorgon skall vi handla lite mat!

Funderar på att kanske åka till Dollarstore och kika lite..

Sist vi var dit hittade jag en del saker,

men hade ingen plånbok som tillät det just då!


Nä, nu ska jag göra mina barn sällskap i soffan framför ''Björnbröder'',

är också en film vi måste införskaffa i Orginal Disney.

Kommande filmer att införskaffa är:

Lejonkungen, Björnbröder & Tarzan 2.

Längtar också tills dom släpper Askungen, Djungelboken & Peter Pan på DvD!


Kanske ska försöka göra mig tid att resna ur garderoben senare också,

skicka iväg lite kläder till min kusin Tanja då dom kommer hem i helgen! :)


Här kommer bilder på de hemklickade kläderna iallafall!




   














//Emelie

Av Emelie Frisk - 18 januari 2012 15:36


Blev en tur upp till Sörbo & mormor o morfar tillsammans med barnen och mamma,

vilket som vanligt var väldigt trevligt.

P ska hjälpa sin bror och hämta soffor i skutskär,

så han blir nog borta större delen av eftermiddagen/kvällen.

Lite små tråkigt nu när jag ÄNTLIGEN är ledig lite, men så är det!


Nu tänker jag ta med barnen ner i tvättstugan och kika om det finns någon ledig tvätttid,

då vi har grymt mycket tvätt, SUCK!


Men lovade bilder på barnens födelsedagspresenter,

men tyvärr har dom använt det mesta kläder redan,

och vissa saker är redan borta..

Men skriver en lista för er som är nyfikna,

och klistrar in kort på endast bilstolarna dom fick ;)


Ifrån Mormor & Morfar (min mamma & pappa):

- Ett varsit sett, byxa + tröja ifrån Lindex.
- Nya vinterskor, ifrån Deichman


Ifrån Ann-christin & Sune (min mormor & morfar):

- Varsit ritblock + kritor

- 200kr var


Ifrån Monica (min farmor):

- 1st varsna byxor ifrån Lindex

- 1st varsin tröja ifrån Lindex

- Erik, Brandbil

- Saga, Halsband & Armband


Ifrån Faster (P's syster Elena):

- Varsit ritblock & kritor


Ifrån Farmor (P's mamma):

- Varsin fleece-jacka

- Hon var med på halva bilstolarna vi köpte!


Ifrån Oss:

- Varsit paket med 2st byxor & 1st tröja
- Saga, Docka med massa tillbehör
- Erik, batteridriven bilbana

- Varsin Bilstol ifrån 15kg:


   


Det var nog det tror jag! :)


Får se om jag hinner med ett till blogginlägg senare!


//Emelie

Av Emelie Frisk - 18 januari 2012 09:14


Idag är jag äntligen hemma och är ledig,

barnen är för nuvarande på dagis (3h) och P åkte iväg till sin farmor en sväng.

Själv har jag en hemsk huvudvärk idag,

känns som att jag skulle kunna avlida vilken sekund som helst.

Antagligen beror det på att jag jobbat för mycket och fått alldeles för lite sömn.

Förhoppningsvis får jag det i natt,

om barnen inte bestämmer sig för att sova lika dåligt som i natten till idag då det vill säga!


Slänger ut lite ''insperationsbilder'' ifrån vårt hem nu!

Börjar få upp lite detaljer nu sedan flytten,

gick fort att få ordning här hemma,

men de här ''sista detaljerna'' det var dom som tog tid.

Men nu så börjar det arta sig iallafall, tror jag..


                                           


//Emelie

Av Emelie Frisk - 14 januari 2012 15:25


Idag har vi firat barnen med min familj,

mamma & pappa, mormor & morfar, farmor :)

Barnen fick jätte fina kläder, kort kommer senare!


Barnens födelsedag är ju egentligen på måndag,

men då jag jobbar då passar det bäst i helgen.

Jobbar dock hela helgen också,

men börjar förnst vid halv-fem.
Så då hinner man med det ändå! :D


Imorgon firar vi barnen med P's familj!

Bilder kommer sedan!


STOR nyhet!

Jag kom in till utbildningen jag sökte,

Alkohol- & Drogterapuet.

Av över 500sökande & 14 platser, tydligen!! :s

Känner mig lagomt stolt.

Dock har jag ändå bestämt mig för att hoppa över utbildningen,

iallafall just nu.

Även fast jag troligtvis kommer ångra det senare!


Men efter mycket funderingar hit & dit,

har jag kommit framtill att det helt enkelt inte passar så bra just nu.

MEN JAG SKA UTBILDA MIG VIDARE SÅ SMÅNING OM,

till vad får vi se!


Men vi har helt enkelt inte råd,

och jag vågar inte sätta mig i så stora studieskulder just nu,

då jag ärligt talat inte vet om jag kommer orka med en utbildning just nu.

Trots allt har jag två små,

plus ett jobb mycket stressigare än många andra jobb!

Så så är det!


Nu ska jag göra mig ordning lite till,

jobb 16.30-22 ikväll!



//EMELIE

Av Emelie Frisk - 11 januari 2012 22:11


Sitter nu hemma hos svärmor i Arbrå,

då jag ska jobba här mellan 06.30-14 imorgon!

Har också fått 5 dagar till nästa vecka,

vilket känns riktigt skönt!

Hoppas dock dom ringer ut mig någon dag till, hihi :)

Svärmor jobbar natten dessutom,

så har hennes lägenhet ''för mig själv''..

KÄNNS SKUMT!


Så imorgon blir det jobb alltså,

sedan åker vi troligtvis upp till min mormor & morfar en sväng efteråt,

P tänkte passa på att hjälpa min morfar lite i skogen..

Dra bort en massa träd som föll under stormen!
Sedan blir det förhoppningsvis lugnt!


Barnen fyller ju som sagt år den 16:e,

på Måndag alltså.

Dock kommer vi nog fira dom i helgen istället,

då jag nu kommer jobba hela måndagen nästan,

fick nämligen långkväll då!

Så på lördag kommer nog min familj & på söndag troligtvis P's familj.


Längtar tills nått år då man kan ordna kalas för ''klassen'',

med fiskedamm och allt!

Gud så skoj!


För i övrigt rullar allt som vanligt på,

barnen ska få börja på en ny avdelning på deras ''nya'' dagis,

men det kommer nog gå jätte bra.

Tror faktiskt det kommer bli lite bättre för dom att gå med de äldre barnen,

eller barn mellan 3-5år :)

Är väldigt många yngre på nuvarande avdelningen som är för barn mellan 1-3år,

väldigt många 1-åringar.

Vilket har märkts lite på tvillingarna,

tex. har Erik fått för sig att börja bitas, hårt också!


Så det blir nog bra!


Nä, nu ska jag fasiken ta och göra kväller jag också!

som sagt börjar klockan 06.30 imorgon bitti så!


//Emelie

Av Emelie Frisk - 10 januari 2012 15:24


Känns fortfarande väldigt ovant att skriva ''2012''.. haha!


Idag verkar det inte som att det blir nå jobb för mig över huvudtaget,

förhoppningsvis ringer dom imorgon (:

Så idag har vi uträttat lite ärenden,

vågar inte riktigt ''hitta på något'' eftersom dom kan ringa när som helst fram till ca. 16-tiden :p


Men vi har iallafall hunnit med att åka till Lottefors, varit till Arbrå & hjälpt P's mor med bilen,

varit på banken, varit på Rödakorset m.m

Fyndade ett soffbord på Röda Korset, för ynka 40kr!
Så ikväll ska jag sätta mig och förvandla det,

till VITT så klart.


Vi hade brick-bord från rusta tidigare,

ett stort och ett lite mindre.

Dock var detta ingenting P var ett sånt stort fan av,

speciellt då det blev lite för trångt på bordet med alla mina ''krusiduller'' som han kallar dom!

Så nu har dom fått plats BREDVID soffan istället, och det minsta bredvid tv:n :)

Fint det också!


Så här ungefär såg bordet ut vi fyndade på Röda Korset:

 

Dock är det lägre, lite större, fyrkantigt och lite, lite ljusare!

MEN IKVÄLL BLIR DET VITT!


För i övrigt gör vi inte mycket just nu,

P är dock iväg igen till Arbrå för att åter igen hjälpa hans mor med bilen..
Något strul med bil-batterit.

Barnen sitter och tittar på ''Barbie och Tiggarflickan'' eller Saga iallafall.

Erik har ingen ro just nu,

utan mer eller mindre springer omkring, river allt i hans iväg och är väldigt gnällig.

Beror nog på att han är väldigt trött, så ikväll blir det nog en sånhär 19-19.30 kväll.

Läggdags lite tidigare en vanligt alltså ^^.

Nä, nu ska jag ta och ringa Nathalie en sväng :)

Såg precis att hon försökt nått mig,

tur det inte var missat samtal ifrån resursen :p


P,s vi här hemma har idag blivit vuxna,

vi har skaffat hemtelefon :p haha!

Presentation


Här kommer ni få läsa om min vardag tillsammans med min familj & vänner. Samt om mina intressen tex. inredning, kläder m.m. Sen kommer jag skriva lite mer privata inlägg om problem och jobbiga perioder jag eller min familj går igenom!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards