emeliefrisk

Alla inlägg under mars 2012

Av Emelie Frisk - 27 mars 2012 20:41


Precis kollat på reprisen av ''Sofias Änglar'' som sändes igår (Måndag 26/3 -12),

som handlade om en familj med två tvillingdöttrar.
Då ena tvillingdottern led av leukumi och faktiskt tragiskt nog gick bort i November förra året. 

Kan svära att mina ögon var inte torr en sekund under programmet mer eller mindre,

gud vilken hemsk verklighet dom här familjerna lever i.

Man kan nog inte ens tänka sig in i vilka känslor som känner,

vilken konstant smärta på alla sätt och vis.


Man bryr sig hemskt mycket n'r man får höra såna här historier,

och att se det så här på ''TV'' gör det så mycket mer verkligt!


Jag menar tänk om det skulle vara mitt barn?

Mitt barn som blir en av de barn som får cancer,

och kanske till och med en av dom 20% av alla barn som faktiskt ej överlever sjukdomen.

Det är så himla hjärtskärnade,

svårt att föreställa sig hur det faktiskt skulle kännas.

Att min lilla ängel faktiskt inte skulle finnas mer,

att faktiskt inse att hon/han aldrig mer kommer tillbaka.

Inte om 1 vecka, 1 månad eller inte ens om 1 år.


Det är så himla tragiskt med männsikor som blir sjuk,

men ändå känns det mer på nått sätt när det är ett barn.

Ett barn som aldrig gjort någonting ont,

inte någonting för att förtjäna all smärta & oro.


Jag har alltid sagt att jag skulle vilja skänka pengar till någon form av liknande organistation.

Jag har alltid tyckt vi Svenskar skänker aldelles för mycket pengar till andra länder,

pengar som hade kunnat gjort enorm skillnad inom någon liknande organistion som denna.


Klistarar in en länk till Lilla Elsas egna insamling till barncancerfonden.
http://www.barncancerfonden.se/7528 

Avsnitten ifrån Sofias Änglar finns att se på kanal5.se
http://www.kanal5play.se/program/play/sofiasanglar-avsnitt10-webisode



Over and out! /e 

Av Emelie Frisk - 24 mars 2012 09:03


Fick hem nya HM-katalogen igår så har kikat igenom lite nu,

Jag, Mamma & Mormor planerar en Gävle-tripp nu någon dag till veckan eller veckan efter det.

Så har hittat en hel del TILL MIG själv, hör & häpna :)

Lägger ut en bild på det jag funderar att kika på i butiken,

är så roligt med H&M eftersom man får så himla mycket för pengarna!


 


Idag blir det bara lugnt här hemma,

barnen vaknade vid 7 imorse.

Alltså en ganska lagom morgon tycker jag,

mysigt att ta det lungt så här på morgonen & bara mysa! :)

Ikväll ska barnen sova hos sin farmor,

så vi får se hur det går :)
Dom har nämligen bara sovit där 1 gång (en varsin gång),

när dom var ca. 6mån gammal.

Men det skall nog gå bra.


Jag & P tänkte passa på att gå över till Mattias & Jenny & spela lite sällskaps-spel.

Gissar på att P's pappa gör oss sällskap eftersom han kommer hem nu i eftermiddag!


Nä, nu ska jag ta och ta hand om griniga barn.

Äta frukost, klä på oss o.s.v

Sedan ska nog barnen få sätta sig och ta det lugnt framför en film eller nått,

då det har varit fullrulle sedan dom vaknade :)

Jag tror jag faktiskt ska ta & kika om jag hittar nå fina kläder attr införskaffa åt barnen,

iallafall åt Erik då han behöver tröjor.

Har faktiskt fått smak på att köpa begangnat,

förut skämdes jag nästan för att dom andra som köpte begangnat.

Men har man ganska höga krav på det man köper,

alltså att det är använt av bara ett barn & i nyskick tillexempel.

Då känns det faktiskt helt okej,

är ju hur billigt som helst ju!


Barnen växer ju så det knakar i den här åldern! :p


Nä, nu får det räcka med skriverier just nu,

nu ska jag gå och agera mamma igen! :D hehe!


Over and out /e 

Av Emelie Frisk - 23 mars 2012 18:50


Tror aldrig denna förkylning vill ge med sig helt,

nu har jag åkt på halsfluss också.
Som vanligt sätter sig det i halsen på mig,

fattar inte.. *suck*

Var in till akuten igår kväll vid 23-tiden då jag absolut inte stog ut längre,

och mycket riktigt var det halsfluss..
Så nu ska jag äta pencilin i 10dagar, JIPPIE!


Hus-letandet går framåt iallafall,

på Torsdag till veckan skall vi på ännu en husvisning.

Riktigt roligt & spännande skall det bli.

Troligtvis blir det ett hus i Arbrå iallafall,

p.g.a pris & att det är skapligt barnvänligt :)

Får se om det blir det vi ska kika på till veckan,

eller om letandet kommer fortsätta.


Detta hus är riktigt fint iallafall,

och har alla krav/önskemål vi har UTOM 1,

det är bara 2 sovrum totalt.

Dock kan det ju faktiskt gå att lösa,

tex. dela av ett rum med en innervägg.

Det är sånt vi kommer se helt enkelt på visningen!


I övrigt är allt som vanligt här hemma,

jag är ledig hela helgen!

Vilket är väldigt välbehövligt medtanke på halsflussen.

Blev dock hemma igår då jag hade en tur mellan 10-15,

och som vanligt får jag ALLTID dåligt samvete när jag är hemma!
Men vad gör man då? :/


Imorgon kommer troligtvis P's pappa hem ifrån Nässjö,

så gissar att det blir att umgås lite med honom då!

Ska passa på att slå in julklapparna & födelsedagspresenterna ikväll,

som vi köpte för ett bra tag sedan..

Blir så när vi bor långt ifrån!


Nä, nu ska jag krypa ner i soffan med min älskade familj framför ''Barbie - Öprinsessan'',

barnen ska väll strax få krypa till sängs dom också.


Over and out /e

Av Emelie Frisk - 18 mars 2012 12:33


I torsdags skrev jag ut på facebook att vi skulle iväg & göra någonting men var lite hemlig om vad.
Men nu tänkte jag avslöja för er alla vad det var,

ni blev ju så nyfikna ;)


Fick många förfrågningar på om vi var gravida,

men det är vi INTE! :)
Vi var däremot och kikade på hus,

ett hus i Arbrå.
Men vi beslutade oss för att det helt enkelt var lite för mycket att göra på det,

och att planlösningar var lite knepig.
Speciellt då jag gillar ÖPPEN-planlösning :)

Men vi fick ut smaken för hus iallafall,

så letandet fortsätter!
Har dock en hel del krav & önskemål :)

KRAV:
Minst 3 Sovrum
Ingen grövre renovering (tex. STOR fuktskada, mögel o.s.v.)
Nya Vitvaror

Renoverat eller i okej skick Kök & Badrum

ÖNSKEMÅL:

Garage/Fråd
Större tomt
Gäststuga

Öppen planlösning
Inglasad altan
Litet & mysigt eller STORT (inget mittimellan)


OVER AND OUT /e

Av Emelie Frisk - 11 mars 2012 19:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emelie Frisk - 10 mars 2012 16:14


Att jag aldrig tar mig tid att sätta mig här och skriva av mig lite vet jag faktiskt inte,

då jag egentligen verkligen skulle behöva det för min egen skull.

Men går in intervaller det där också..

Just nu händer det inte så hemskt mycket här hemma,

jag jobbar 75% för tillfället,

har ett vikariat nu tills den sista (mars) som jag haft sedan början på Januari i Arbrå.
Det går riktigt bra, skönt att veta att lönen är säkrad för en månad framåt om man säger så.
Jag trivs hemskt bra uppe i Arbrå,

men i sommar har jag faktiskt sökt mig till Bollnäs.

Lämpligare att vara på hammaplan,

speciellt när man inte har körkort.


Barnen går fortfarande 3h/5d i veckan på dagis,

helt värdelöst enligt min mening.

Men eftersom P fortfarande är arbetslös får det helt enkelt vara så.

Efter sommarvikariaten planerar jag & Nathalie en utlandsresa också förresten,

ska bli helt underbart!

Blir nog att mina skattepengar får gå till resan isåfall (om jag får tillbaka på skatten det vill säga).
Så får tatueringen vänta ett tag till.
Klickade hem lite sommarkläder & badkläder idag iallafall,

så lite sånt är ordnat :)
Detta blev det:


 
P.g.a alla bristningar efter graviditeten blir det baddräkt för min del,

som jag egentligen HATAR.
Men denna var ganska okej enligt min mening, vad tycker ni?
Också var det ju super-passande att man fick med ett smink-rese-set alldeles gratis också! :D

Annars är det lugnt här hemma.
Ska förmodligen iväg och äta middag någonstans med Nathalie ikväll efter hon kommit hem ifrån gävle,

ska bli lika trevligt som vanligt.
I övrigt har vi lite planeringar här hemma,

kanske en kommande framtidsinvestering?
Spännande va!? ;)

Mer om det avslöjar jag vid något annat tillfälle!

Over and out //Emelie

Presentation


Här kommer ni få läsa om min vardag tillsammans med min familj & vänner. Samt om mina intressen tex. inredning, kläder m.m. Sen kommer jag skriva lite mer privata inlägg om problem och jobbiga perioder jag eller min familj går igenom!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards